نمایندگان پارلمان ملی پاكستان خواستار توقف حملات پھپادھای آمریكایی شدند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، آمریكا تاكنون درخواست پاكستان برای توقف حملات ھواپیماھای بدون سرنشین را رد كردہ و حتی حمله موشكی روز گذشته این پھپادھا به مناطق قبایلی وزیرستان شمالی باعث كشته شدن چھار نفر از مردم این منطقه شد.

آمریكا با انجام عملیات هوایی و موشكی به بهانه مبارزه با تروریسم باعث كشته شدن هزاران نفر از مردم مسلمان و بی گناه پاكستان در مناطق قبایلی این كشور شده است.

به گزارش امروز شنبه منابع خبری محلی , نمایندگان پارلمان ملی پاكستان در ادامه طرح بررسی تردد و یا توقف خودروھای تداركاتی نیروھای ناتو در خاك این كشور، به دولت پاكستان توصیه كردند ھیچ گونه مجوزی برای حمل اسلحه و مھمات برای نیروھای خارجی در خاك افغانستان در طریق خاك پاكستان صادر نشود.

اعضای نمایندگان مخالف در پارلمان ملی پاكستان نیز خواستار ایجاد اقدام راھبردی برای بازرسی بار كلیه خودروھای متعلق به نیروھای ناتو به منظور اطلاع از مواد حمل شده این كامیونها ، شدند.

مقام های عالی رتبه دولتی و نظامی پاكستان در پاییز گذشته در اعتراض به حمله مرگبار بالگردھای ناتو به پست مرزی سلاله كه منجر به جان باختن 24 نظامی پاكستانی شد، مسیر تردد خودروھای ناتو را در خاك خود مسدود كردند.

این حمله ھمچنین باعث شد كمیسیون امنیت ملی پاكستان اقدام به بررسی و بازبینی نوع روابط مجدد اسلام آباد با آمریكا، نیروھای خارجی مستقر در افغانستان از جمله ناتو و ایساف كند.

نمایندگان احزاب اسلامی در پارلمان مخالفت شدید خود را نسبت به بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروھای تداركاتی ناتو اعلام كردند، در حالی كه برخی از نمایندگان دولتی پارلمان پاكستان فقط حمل مواد غذایی برای نیروھای خارجی در افغانستان را مجاز دانستند.

'مشاھد حسین سید' نمایندہ مجلس سنای پاكستان وابسته به حزب مسلم لیگ شاخه قائد در سخنانی پیرامون بررسی مجدد نوع روابط با ایالات متحدہ آمریكا، گفت: حملات ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكایی باید به ھر قیمتی متوقف شدہ و پاكستان نیز باید نقش , تعهد و مسوولیتش را در قبال قلمرو و سرزمین خود ایفا كند.

'مولانا عبدالملك' یكی دیگر از نمایندگان پارلمان ملی پاكستان از مناطق قبایلی این كشور گفت: عرضه تداركات به نیروھای ناتو از خاك پاكستان باید به ھر قیمتی متوقف شود.

مولانا 'محمد خان شیرانی' عضو مجلس سنای پاكستان از ایالت بلوچستان نیز گفت: مفھوم واقعی تروریسم در معنای امپریالیستی آن مشاھدہ می شود، نیروھای خارجی مستقر در منطقه در تلاش برای دسترسی به اھداف پنھان خود ھستند، جنگ به اصطلاح علیه تروریسم منجر به ایجاد درگیری و ترویج خشونت در دیگر نقاط جھان شدہ است.

مولانا شیرانی ھمچنین مخالفت شدید خود را درباره تردد مجدد خودروھای ناتو اعلام كرد.

'سعید غنی' سناتور حزب حاكم در دولت پاكستان ﴿حزب مردم﴾ گفت : دولت فعلی اولین دولتی است كه در تاریخ نظام دموكراتیك پاكستان بررسی و ارائه اتخاذ سیاست ھای خارجی را بر عھدہ پارلمان ملی با توجه به آرمان ھای مردم پاكستان نهاده است.

نمایندگان پارلمان ملی پاكستان در پایان به طور مشترك از دولت كشورشان خواستند تا با اتخاذ سیاست ھای خارجی مستقل، برابر فشارھای خارجی بر روی مسائل مربوط به منافع ملی و روابط قوی با كشورھای ھمسایه ایستادگی كند.

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: